2008/07/15

Ian and his Uncle John


When I was pregnant, my mom told me:

" It is said that if the first born was a boy, he will look more like his mother's brother. If the first born was a girl, she will look more like her father's sister."

This is funny because it works on me. I am the first born and look more like my father's sister. So my mom was worried if my baby looks like my brother-John.

" What's wrong with John? He is a handsome young man." I said.

When Ian was born, he looked like me--actually he looked exactly like John. When I saw him for the first time, I saw Jonn in him. As he grows older, he looks more like his daddy now. But there is one face that never change-- his #1 face--still looks like John. Because John has the same face even now. I love to see his # 1 face. It always makes me smile. He looks so cute with that face,too.
我懷孕時,媽媽跟我說:
" 人家說第一個孩子如果是女生,會長的像姑姑,如果是男生,會長的像舅舅!"
那時媽媽還擔心凱凱長的像我弟弟--冠捷,我說:
" 那有什麼不好,冠捷長的濃眉大眼的,很男生阿!"
結果,果然印證媽媽說的是事實!
凱凱越大越多人說他長得像爸爸,但是,他剛出生時,長得完全像我,正確的說,是像我弟弟---冠捷。我第一眼看到奕凱時,就覺得他很像冠捷,但是隨著他越長越大,也就漸漸的變了,雖然現在長得不太像舅舅,但是,奕凱有一種表情,一直沒變,而那也是他最像舅舅的表情----呆呆臉,一臉呆呆的樣子,最像冠捷了,如果我有冠捷的呆呆臉照片的話,我一定會PO上來,現在先看看奕凱的照片吧!上面那張是最經典的呆呆臉照片,每次看都會引我發出會心的一笑!

沒有留言:

張貼留言