2008/10/07

My part time job 短期工作-教兒童美語

I decided to find a part time job here because I am going to stay for a while. Actually, I don't know how long am I going to stay. It all depends on my father's condition.

I didn't want to make a lot of money, just want to make some money so that I don't have to ask mom for money while Ian and I stay there. So I modified my old resume and posted on line. Then I got a phone call from a english institute for a position as a children's english teacher. I went for the interview and got the job right away. They pay me pretty well and the hour is great. I only work 4 nights a week and 2 hours each night. It was great! I can have time to be with my family and Ian and also have time to make some money.

Before this trip, I was very concerned. I don't know if this is a right decision. I know both Pat and mom will suffer for the financial cause because of me. But I really want to bring Ian home to see my dad. I prayed and prayed and found no way for it. I don't know how can things work out. But I still felt this is the right thing to do at this time.

But one week after I got back, Pat got some extra income and I found the job later on. These helped me to know I made the right decision to come home. I know when I have faith, everything will work out.

因為這次要回來一段不短的時間,所以決定去找個短期工作,不是要去賺很多錢,只是要減少媽媽的負擔,至少賺賺我和奕凱的生活費和零用錢,所以不用一直向媽媽伸手要錢。

於是,我上了104,把我的檔案叫出來,再修改一下,便把我的履歷打開供各家公司可瀏覽,沒想到,隔2天就接到一個幼稚園的電話,要找美語老師,請我去面談。

當然,這份工作談成功了,pay也不錯,時間也不多,只有一到四的晚上,每晚2小時。所以我有足夠的時間陪著奕凱和家人,也有時間去賺賺錢。

其實,我一直很不確定我這一次回來是不是正確的決定,因為,不管是台灣這邊的家人或是美國那邊的家人,都給他們很大的經濟負擔。

我很想回來,也知道要回來,可是就是不知道事情要怎麼work out,真的很擔心。但是,在回來前的1星期後,小藍先生也多了一些收入,而我後來也找到工作了,所以經濟方面的問題就解決了。我知道我的選擇是正確的,我知道當我去做對的事情時,天父會準備一條道路,給我祝福。

沒有留言:

張貼留言