2008/09/28

Ian's Jetleg Problem!!可憐的凱凱找不到床睡---時差真累人

Before the trip, there are 2 things that I worried the most. First is how's Ian going to act on the flight during the 13 hours flight. Second is jet leg problem. How is he going to adjust the time difference.

Ian did pretty well on the plane. But he had a had time adjusting the time difference. Ian is used to sleep in his crib at home. But there is no crib in my mom's house.So Ian slept with me at my bed. He did not like that at all ! Ian had a hard time to go to bed because he can't find his "bed". So the fist night, he went to bed at 7:30pm, got up at 3:30 AM and cried. Second and third night, he went to bed at 8:30 and got up at 4:30am. He tossed and turned every night and whinged a lot. This is terrible.This is not him.

Finally, I asked my mom if she is able to borrow a crib. I think Ian will sleep better in a crib. Just as I expected, since we got the crib, Ian slept as well as before. But it was a long week before everything become normal. After 2 weeks, Ian goes to bed at 9:00 and gets up at 6:30-7:00 now. So he is back to his routine now. Finally.

其實,在準備回台時,我最擔心的問題除了長途飛行之外,另外就是時差和睡覺問題了。之前在調夏令時間時,才1個小時的時差,他就要一星期才適應,這次可是有著14個小時的時差呢!真擔心奕凱的反應啊!

之前,忘了跟媽媽說請他幫奕凱借一張嬰兒床,因為奕凱睡嬰兒床習慣了,他喜歡在他的床上摩摩蹭蹭的,咬咬小被被,翻來翻去的才會睡著。在家時,他從來沒有在他的小床外睡著過(婆婆家除外,因為婆婆押著他一起睡),所以我也不知道他到底能不能不用嬰兒床睡覺。

果然,我擔心的事當天就發生了!

當晚要睡覺時,我押著奕凱在地上媽媽舖好的墊上睡,結果他哭鬧不休,後來還是我抱著唱歌哄了半個多小時才睡,而我也不支倒地了!後來奕凱還陸陸續續的半夜哭醒2-3次,最後,竟然在凌晨3:30起床!接下來2-3天也是同樣的情形,只不過起床的時間從3:30變成4:30AM。我跟媽媽都累死了,而且奕凱變的很愛哭,很黏人。

我看情形不對,問媽媽可不可以藉一輛嬰兒床來, 因為奕凱會"認床",不是認他的床,而是要有"床"可以睡。自從媽媽借回那輛嬰兒床之後,一切都天下太平了!奕凱不再愛哭哭,也不再那麼黏我,雖然時差還沒完全調過來,依然是很早起床,但是每天有晚一點點,而且晚上也不再哭醒了,太好了!All is well一切好!

沒有留言:

張貼留言